Podstawowe parametry techniczne obwodnicy
Przekrój budowany | 2+1 – na odc. od początku obwodnicy do skrzyżowania z drogą woj. 426
1×2 – na odc. od skrzyżowania z drogą woj. nr 426 do końca obwodnicy |
Klasa techniczna drogi | GP |
Prędkość projektowa Vp | 80 km/h |
Ilość i szerokość pasów ruchu | – dla przekroju 1/2 – 2×3,5 m – dla przekroju 1/2+1- 3×3,5m |
Pas separacyjny wraz z opaskami | – 1,2 m dla przekroju 2+1
– bez opasek wew. o nawierzchni brukowanej obramowanej krawężnikiem najazdowym z odkryciem +4cm ponad warstwę ścieralną |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | min. 1,5 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska |
Kategoria ruchu | KR5 |
Nośność nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 4,90m |
Pochylenie poprzeczne jezdni | 2,5% |
W pasie separacyjnym przejazd awaryjny na potrzeby ratownictwa | – nawierzchnia bitumiczna;
– nośność nawierzchni jak dla jezdni głównej; – długość przejazdu – 90 m; – konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przejazd. |
Skrzyżowanie istniejącej drogi krajowej nr 40 z projektowaną północną obwodnicą Kędzierzyna – Koźla
Wykonane skrzyżowanie zapewni relacje Kędzierzyn – Koźle (Śródmieście) –
Pyskowice, Kędzierzyn – Koźle (Prudnik) – Pyskowice, Kędzierzyn – Koźle
(Prudnik) – Kędzierzyn – Koźle (Śródmieście). W obrębie skrzyżowania
zachodzi konieczność dokonania korekty przebiegu istniejącej drogi
krajowej nr 40 na długości około 250 m. Skrzyżowanie drogi krajowej nr
40 z północną obwodnicą Kędzierzyna – Koźla wykonane zostanie w postaci
trójwlotowego ronda turbinowego typu średniego.
Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda dwupasowa o szerokości około 2×5,0 m,
- opaska wewnętrzna szerokości – min. 1,80 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego – 2,0m,
- dla relacji skrętnych w kierunku projektowanej obwodnicy zaprojektować elementy ronda turbinowego,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Skrzyżowanie północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z Łącznikiem Blachownia
Łącznik Blachownia Droga będzie krzyżować się z północną obwodnicą
Kędzierzyna – Koźla w rejonie km 5+220. Wykonane skrzyżowanie zapewni
relacje Kędzierzyn – Koźle – Pyskowice, Kędzierzyn – Koźle – Łącznik
Blachownia, Pyskowice – Łącznik Blachownia. W obrębie
skrzyżowania wybudowany zostanie odcinek Łącznika Blachownia o długości
około 100 m oraz zjazd z ronda na drogę serwisową długości około 100 m.
Skrzyżowanie projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z
Łącznikiem Blachownia będzie trójwlotowym rondem jednopasowym
wyposażonym w wyspy dzielące o nawierzchni brukowanej, które na kierunku
projektowanej obwodnicy mają pełnić funkcję uspokojenia ruchu.
Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda jednopasowa o szerokości około 6,0 m,
- opaska wewnętrzna szerokości min. 1,0 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego – 2,0m,
- dla relacji skrętnych w kierunku projektowanej obwodnicy zaprojektować elementy ronda turbinowego,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Skrzyżowanie północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z drogą wojewódzką nr 426
Droga wojewódzka nr 426 będzie krzyżować się z północną obwodnicą
Kędzierzyna – Koźla w rejonie km 6+750. Wykonane skrzyżowanie zapewni
relacje Kędzierzyn – Koźle – Zalesie Śląskie, Kędzierzyn – Koźle –
Sławięcice, Zalesie Śląskie – Sławięcice. W obrębie skrzyżowania
wykonana zostanie korekta przebiegu drogi wojewódzkiej nr 426 na
długości około 450 m. W ramach korekty przebiegu drogi wojewódzkiej
zapewnione zostanie prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego. Skrzyżowanie
projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z drogą wojewódzką
nr 426 będzie czterowlotowym rondem jednopasowym wyposażonym w wyspy
dzielące o nawierzchni brukowanej, które na kierunku projektowanej
obwodnicy mają pełnić funkcję uspokojenia ruchu.
Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda jednopasowa o szerokości około 6,0 m,
- paska wewnętrzna szerokości min. 1,0 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego – 2,0m,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Skrzyżowanie północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z drogą powiatową DP 1461
Droga powiatowa nr 1461 będzie krzyżować się z północną obwodnicą
Kędzierzyna – Koźla w rejonie km 11+190. Wykonane skrzyżowanie zapewni
relacje Kędzierzyn – Koźle – Jaryszów, Kędzierzyn – Koźle – Ujazd,
Jaryszów – Ujazd. W obrębie skrzyżowania wykonana zostanie korekta
przebiegu drogi powiatowej nr 1461 wraz z dostosowaniem jej przekroju do
drogi klasy G na długości około 250 m. W ramach korekty przebiegu drogi
wojewódzkiej zapewnione zostanie prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego.
Skrzyżowanie projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z
drogą powiatową będzie czterowlotowym rondem jednopasowym wyposażonym w
wyspy dzielące o nawierzchni brukowanej, które na kierunku projektowanej
obwodnicy mają pełnić funkcję uspokojenia ruchu.
Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda jednopasowa o szerokości około 6,0 m,
- paska wewnętrzna szerokości min. 1,0 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego – 2,0 -4,0 m,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Włączenie projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla do istniejącej drogi krajowej nr 40 – koniec obwodnicy Obwodnica włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 40 w km ok 14+600 (w 86+417 kilometraż istniejącej DK40). W obrębie obwodnicy wykonana zostanie korekta przebiegu drogi krajowej na długości około 550 m. W ramach korekty przebiegu drogi krajowej (przebudowy drogi krajowej) zapewnione zostanie prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego o szerokości min. 3,0m i wykonanie drogi obsługującej dojazd do działki nr 2104/5.