W dniu 11.01.2022 r. odbyła się Rada Budowy nr 31.
Rada Techniczna nr 95
W dniu 21 grudnia 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 95.
- Omówiono stan procedowania porozumienia z podwykonawcami spółki kolejowej.
- Wykonawca poinformował, że zgodnie z deklaracją z poprzedniego tygodnia wyniesione są 23 tymczasowe organizacje ruchu. Wszystkie one funkcjonują i będą funkcjonowały w dalszym ciągu.
- Omówiono sprawy techniczne związane z realizacją robót.
- Kierownik Projektu przekazał, że nie ma żadnych uwag jeżeli chodzi o realizację robót.
- Omówiono tematy związane z jakością prac i częstotliwością wykonywana badań.
- Omówiono tematy związane z ochroną środowiska.
- Omówiono sprawy roszczeń.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Postęp robót:
Tymczasowa Organizacja Ruchu
Rada Techniczna nr 94
W dniu 14 grudnia 2021 odbyła się Rada Technicznej nr 94.
Rada Budowy nr 30
W dniu 7 grudnia 2021 r odbyła się Rada Budowy nr 30.
- Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie (36 miesięcy) – wynosi 75,07%.
- W minionym miesiącu również odbyło się kilka spotkań komisji odbioru oznakowania robót, na czas realizacji.
- W miesiącu listopadzie odbyły się cztery Rady Techniczne: Rada techniczna nr 90 z dnia 02.11.2021r, Rada techniczna nr 91 z dnia 16.11.2021r., Rada techniczna nr 92 z dnia 23.11.2021r., Rada techniczna nr 93 z dnia 30.11.2021r.
- Oprócz narad kontraktowych odbywały się w minionym miesiącu spotkania robocze m.in. spotkanie dotyczące powołania Komisji Rozjemczej, rozliczeń, umów podwykonawczych, płatności.
- Inżynier poinformowała, że Zamawiający otrzymał decyzję RDOŚ odnośnie możliwości składowania rdestowca do roku 2025, którą przekazał Wykonawcy.
- W okresie sprawozdawczym wykonywane były na budowie kontrolne badania polowe nośności i zagęszczenia warstw nasypowych oraz warstw z kruszywa. W zakresie mieszanek mineralno-asfaltowych również pobierano próbki do badań kontrolnych. Ze wszystkich badań są sporządzane sprawozdania i dostarczane do Inżyniera.
- Wszystkie sprawy związane z ochroną środowiska są prowadzone na bieżąco.
- Inżynier wydała Polecenie Zmiany nr 1 dla „cichej nawierzchni”.
- Zakończono procedowanie dwóch zamówień dodatkowych na ekrany akustyczne, zabezpieczenie szczelin między obiektami podpisaniem Aneksów.
- Postęp prac
Rada Techniczna nr 93
W dniu 30.11.2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 93.
- Wykonawca poinformował, że całość robót w zeszłym tygodniu realizowana była w oparciu o 25 tymczasowych organizacji ruchu wdrożonych w teren. Wczoraj zgodnie z planem Wykonawca wprowadził zawężenie drogi DK11 na wysokości wsi Łomnica do realizacji początku całego odcinka wraz z Rondem R1 i jest to 25 organizacja ruchu.
- Wykonawca poinformował, że na każdej drodze bez względu na to czy jest to droga krajowa, wojewódzka, powiatowa czy gminna jest on przygotowany na zimowe utrzymanie w zakresie odcinków występujących na placu budowy Wykonawcy.
- Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej poinformował, że jeżeli chodzi o bieżące roboty drogowe to nie ma żadnych uwag.
- Inspektor Nadzoru Branży Mostowej zwrócił uwagę, że obecnie występuje sytuacja obniżonych temperatur i należy przestrzegać zasad PZJ, który został w tym zakresie opracowany (Roboty betonowe w zakresie obniżonych temperatur).
- Zamawiający przekazał, że jeżeli chodzi o postęp robót nie ma żadnych uwag.
- Omówiono tematy, które w dalszym ciągu wymagają zakończenia procedury (występowanie rdestowca, występowanie niezinwentaryzowanych składowisk odpadów, polecenie zmiany – cicha nawierzchnia).
- Główna Technolog przekazała, że dniu dzisiejszym odbędą się zaroby próbne dla nowej recepty na beton konstrukcyjny C35/45 przeznaczonej na filary, podpory.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Omówiono sprawy organizacyjne.
- Postęp prac:
Rada Techniczna nr 92
W dniu 23 listopada odbyła się Rada Techniczna nr 92.
- Wykonawca poinformował, że aktualnie na odcinku budowy wdrożone są 24 organizacje ruchu czynne. Z zakresu zaplanowanych na zbliżający się okres – wygrodzenie DK11 w zakresie ronda R1.
- Omówiono sprawy organizacyjno-administracyjne.
- Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej poinformował, że jeżeli chodzi o bieżące roboty drogowe to nie ma żadnych uwag.
- Inspektor Nadzoru Branży Mostowej potwierdził przekazany przez Wykonawcę zakres robót. Omówiono sprawę zabezpieczenia materiałów przed ulewnymi deszczami.
- Inżynier podsumowała, że jeżeli chodzi o postęp robót na budowie to nie ma większych uwag.
- Zamawiający (Kierownik Projektu) przekazał, że jest zadowolony z postępu robót i zaangażowania Wykonawcy.
- Omówiono tematy związane z nieprzewidzianymi warunkami fizycznymi na placu budowy.
- Omówiono tematy związane z jakością.
- Postęp prac:
Rada Techniczna nr 91
W dniu 16 listopada 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 91.
- Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej poinformował, że jeżeli chodzi o bieżące roboty drogowe to nie ma żadnych uwag. Inspektor przekazał, aby na bieżąco utrzymywać stan tymczasowych objazdów i przejazdów.
- W dniu 09.11.21r. w biurze Inżyniera w Łomnicy odbyło się spotkanie z Sołtysem i przedstawicielami mieszkańców oraz Wykonawcą w związku z otrzymanym wnioskiem mieszkańców.
- Inspektor Robót Branżowych poinformował, że odnośnie kanalizacji i zbiorników nie ma żadnych uwag.
- Zamawiający nie wniósł uwag do prowadzonych robót.
- We wtorek, tj, 09.11.2021 odbyło się spotkanie techniczne związane z jakością prowadzonych robót oraz wynikami badań kontrolnych z zakresu betonu, kruszywa i mieszanki mineralno-asfaltowej.
- Postęp prac
Rada Budowy nr 29
W dniu 9 listopada 2021 r. odbyła się Rada Budowy nr 29.
- Wykonawca złożył Raport miesięczny za miesiąc październik w terminie zgodnym
z Warunkami Kontraktu - Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie (36 miesięcy) – wynosi 72,36 %
- W miesiącu październiku odbyły się trzy Rady Techniczne: Rada techniczna nr 87 z dnia 12.10.2021r, Rada techniczna nr 88 z dnia 19.10.2021r., Rada techniczna nr 89 z dnia 26.10.2021r.
- Oprócz narad kontraktowych odbywały się w minionym miesiącu spotkania robocze m.in: spotkanie dotyczące rozliczeń, umów podwykonawczych, płatności, negocjacji cen na wywóz i utylizację śmieci
- Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej przekazał, że jeżeli chodzi o roboty drogowe na całości Kontraktu to prowadzone są zgodnie z planem i w zakresie prowadzonych robót Inspektor nie ma większych uwag. Roboty są prowadzone zgodnie ze specyfikacją techniczną i zatwierdzonym projektem wykonawczym. Pewne drobiazgi i uwagi, które się pojawiają na budowie, są na bieżąco składane do Kierowników robót, którzy na bieżąco na nie reagują.
- Inspektor Nadzoru Branży Mostowej przekazał, że jeżeli chodzi o roboty mostowe to nie ma większych uwag. Bieżące problemy są rozwiązywane na terenie budowy.
- Inspektor robót branżowych przekazał, że nie ma żadnych uwag do prowadzonych robót.
- Zamawiający przekazał, że jeżeli chodzi o roboty drogowe, to nie ma żadnych uwag związanych z realizacją zadania. Drobne spostrzeżenia odnośnie robót mostowych zostały omówione na naradzie i ich kwestia została rozwiązana.
- W okresie sprawozdawczym wykonywane były na budowie kontrolne badania polowe, tj. pobranie materiału do badań jego przydatności- grunt do wbudowania w warstwy nasypowe oraz kruszywo przeznaczone na warstwę podbudowy pomocniczej i zasadniczej. Ponadto kontrolnie wykonywano badania nośności i zagęszczenia warstw nasypowych oraz warstw konstrukcyjnych.
- W październiku rozpoczęto wykonywanie pierwszych odcinków nawierzchni bitumicznej, tj. podbudowy zasadniczej na początkowych kilometrach realizowanej inwestycji.
- Omówione zostały sprawy techniczne oraz finansowe.
- Postęp prac:
Rada Techniczna nr 90
W dniu 2 listopada 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 90.
- Wykonawca poinformował, że obecnie realizacja robót opierała się o 23 wdrożone organizacje ruchu na teren budowy (w załączeniu)
- Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej poinformował, że jeżeli chodzi o realizację robót na budowie to wszystko toczy się zgodnie z planem. Inspektor przekazał, że nie ma uwag co do większości asortymentów pod względem jakości.
- W zakresie robót mostowych omówiony został temat próbnego obciążenia pali.
- Inspektor robót Branżowych oświadczył, że nie ma żadnych uwag. Inspektor przekazał jedynie prośbę, żeby przy zbiornikach zaczęli pracę kanalarze, tak aby odpływy były wykonane przed samym zakończeniem robót na zbiornikach.
- Omówiony został temat kruszywa do MMA i wyznaczenie odcinka próbnego dla warstwy wiążącej.
- Inżynier przekazała że wnioski zgłoszeń dostawców, usługodawców i podwykonawców są na bieżąco weryfikowane i przesyłane opinie do Zamawiającego.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Postęp prac:
Rada Techniczna nr 89
W dniu 26 października 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 89.
- Wykonawca poinformował, że obecnie obowiązują 23 organizacje ruchu. Wprowadzili organizację związaną z ruchem wahadłowym na rondzie R4, czyli na końcu odcinka, gdzie rozpoczęte zostały roboty ziemne związane z połówkowym zajęciem (budowa tarczy ronda R4). W zakresie robót przygotowawczych cały czas utrzymywane są oznakowania Placu Budowy w zakresie znaków informacyjnych i ostrzegawczych czasowych organizacji ruchu, drogi dojazdowe utrzymywane są w trybie ciągłym, przeprowadzane jest również rozpoznanie saperskie.
- Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej poinformował, że jeżeli chodzi o roboty drogowe, to wszelkie drobne uwagi jakie występują w trakcie wykonywania robót drogowych są przekazywane i korygowane na bieżąco.
- Inspektor Nadzoru Branży Mostowej poinformował, że potwierdza wykonanie robót przedstawionych przez Kierownika Budowy.
- Inżynier wyraziła zadowolenie z postępu robót i przekazała, że nie ma uwag do jakości prowadzonych prac.
- Zamawiający poinformował, że nie ma uwag.
- W minionym tygodniu odbyło się robocze spotkanie w zakresie jakości mma oraz dokumentów z tym związanych.
- Wszystkie sprawy związane z ochroną środowiska, za wyjątkiem tych ujętych w roszczeniach, są prowadzone na bieżąco.
- Omówiono roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe
- Postęp robót
Tymczasowa organizacja ruchu: