Wizyta studyjna

W dniu 12 sierpnia 2021 r. odbyła się wizyta studyjna zorganizowana dla mediów z całego kraju.

Rada Budowy nr 26

W dniu 10 sierpnia odbyła się Rada Budowy nr 26.

  1. I Kamień Milowy został zrealizowany w terminie zgodnym z WK, tj. – 20 marzec 2020 r. został złożony Wniosek o ZRID.
  2. Czas jaki upłynął w odniesieniu do Kamienia Milowego Nr II (24    miesiące) – wynosi 95,17 %.
  3. Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie (36 miesięcy) – wynosi 64,05 %.
  4. Zaawansowanie finansowe 27,09 % w stosunku do całości kontraktu.
  5. W minionym miesiącu został przyjęty ZPRS rew.11 – czyli zakończono temat składania ZPRS.
  6. W minionym miesiącu na całym dostępnym placu budowy, odbyło się kilka spotkań komisji odbioru oznakowania robót, na czas realizacji.
  7. W dniu 05.07.21r. w siedzibie GDDKiA w Opolu odbyło się spotkanie z przedstawicielami PKP PLK, PKP Nieruchomości oraz Zamawiającego. Na spotkaniu został podpisany protokół przekazania terenów będących w zarządzie PKP PLK oraz PKP Nieruchomości dla GDDKiA w Opolu. W konsekwencji przejęcia działek terenów kolejowych, Zamawiający na spotkaniu, tego samego dnia przekazał protokolarnie działki dla Wykonawcy  budowy obwodnicy Olesna. Temat rozpoczęcia robót na terenach sąsiedniej inwestycji jest wciąż procedowany.
  8. W miesiącu lipcu odbyły się trzy Rady Techniczne.
  9. Oprócz narad kontraktowych odbywały się w minionym miesiącu spotkania robocze, m.in:
    • spotkanie dotyczące spraw technologicznych oraz programu naprawczego na obiekcie mostowym MS-4,
    • występowania nieprzewidzianych warunków środowiskowych – rdestowca, śmieci
    • negocjacje cenowe dotyczące poleceń
  10. Postęp prac do RB26

TOR:

Rada Techniczna nr 80

W dniu 3 sierpnia 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 80.

  1. Ustalony został termin rozpoczęcia robót na terenach kolejowych.
  2. W dniu 02.08.2021 r. odbył się przejazd kontrolny BHP na całej długości realizowanego zadania, w którym uczestniczyli przedstawiciele ds. BHP ze strony Wykonawcy oraz Nadzoru.
  3. Omówiona została kwestia przewozu materiału z wykopu przez teren miasta.
  4. Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej przekazał, że jakość prowadzonych robót jest dobra i nie wnosi uwag.
  5. Inspektor Nadzoru Branży Mostowej poinformował, że roboty prowadzone są zgodnie ze złożonym harmonogramem.
  6. Inżynier Kontraktu po objeździe terenu budowy w dniu 30.07.2021 r. oceniła postęp prac jako zadowalający i nie ma uwag do jakości prowadzonych robót.
  7. Procedowany jest temat utylizacji rdestowca.
  8. Omówiony został kolejny etap utylizacji składowisk śmieci.
  9. Główny Technolog poinformowała, że będzie zorganizowany pobór próbek stali.
  10. Wykonawca zgłosił Projekt odcinka próbnego: Projekty odcinków próbnych-warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki niezwiązanej o cbr=60%, gr. 17 cm, który został zaakceptowany, wstępny termin planowany jest na 04.08.2021.
  11. Wykonawca poinformował, że z dniem 03.08.2021 zostanie złożona recepta na masy bitumiczne.
  12. Omówiono występujące roszczenia.
  13. Omówiono sprawy finansowe.
  14. Postęp prac

Obowiązująca Tymczasowa Organizacja Ruchu

Rada Techniczna nr 79

W dniu 27 lipca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 79.

  1. Omówiono możliwość rozpoczęcia robót przygotowawczych na terenach kolejowych (na podstawie Porozumienia z PKP PLK).
  2. Omówiono temat usunięcia rośliny inwazyjnej – rdestowca.
  3. Temat związany z napotkaniem w dwóch lokalizacjach składowiska odpadów oraz dodatkowe dwie lokalizacje przesłane do procedowania jako roboty dodatkowe.
  4. W dniu 22.07.21r. odbyło się robocze spotkanie związane z omówieniem bieżących zagadnień dot. technologii robót – korelacja wskaźników zagęszczenia, uszczegółowienie zapisów ST na wymianę gruntów oraz badań kontrolnych z branży drogowej.
  5. Inspektor Nadzoru Branży Drogowej przekazał, że nie wnosi uwag do prowadzonych robót na odcinku I i II, utrzymywany postęp jest bardzo dobry, w kwestiach jakościowych również nie było uwag.
  6. Inspektor Nadzoru Branży Mostowej przekazał, że roboty przebiegają zgodnie z przekazanym przez Wykonawcę planem robót i nie wnosi żadnych uwag.
  7. Omówiono roszczenia.
  8. Omówiono sprawy finansowe
  9. Postęp robót:

Rada Techniczna nr 78

W dniu 20 lipca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 78.

  1. Omówiono temat Porozumienia między współuczestnikami realizacji równoległych inwestycji – budowy S11 oraz budowy infrastruktury systemu GSM-R.
  2. Roboty rozbiórkowe/wyburzeniowe  w miejscowości Łomnica zostały zakończone w dniu 16.07.21r. Wykonawca przedłożył protokoły z utylizacji materiałów rozbiórkowych.
  3. Inspektor Mostowy przekazał, że roboty przebiegają zgodnie z przekazanym przez Wykonawcę planem robót i nie wniósł uwag.
  4. Inżynier Kontraktu potwierdził. że roboty są prowadzone zgodnie z oczekiwaniami pod względem jakości i tempa prac.
  5. Wykonawca, zgodnie z deklaracją z ostatniej Rady Technicznej, złożył Program Naprawczy dotyczący podpory B obiektu MS-4.
  6. Dnia 19.07.2021 otrzymano wycenę dla cichej nawierzchni od Wykonawcy. Temat cichej nawierzchni jest procedowany jako polecenie zmiany.
  7. Omówiono występujące roszczenia.
  8. Omówiono sprawy finansowe.
  9. Postęp prac:

Rada Budowy nr 25

W dniu 6 lipca 2021 r. odbyła się Rada Budowy nr 25.

  1. Czas jaki upłynął w odniesieniu do Kamienia Milowego Nr II (24 miesiące) – wynosi 93,00 %.
  2. Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie (36 miesięcy) – wynosi 61,52 %.
  3. Zaawansowanie finansowe to 23,50% w stosunku do całości kontraktu.
  4. W minionym miesiącu został zakończony temat składania ZPRS.
  5. W minionym miesiącu na całym dostępnym placu budowy, odbyło się kilka spotkań komisji odbioru oznakowania robót, na czas realizacji.
  6. W czerwcu zostały zakończone i protokolarnie odebrane badania archeologiczne. Przekazano je Wykonawcy.
  7. Główny Inspektor Drogowy stwierdził, że roboty w zakresie drogowym prowadzone są zgodnie ze złożonym Harmonogramem oraz nie wniósł żadnych większych uwag.
  8. Inspektor Mostowy potwierdził wszystkie realizowane roboty mostowe przedstawione przez Wykonawcę. Zaznaczył, że rozpoczynają się prace przy nowych obiektach na nowych frontach, co wiąże się z koniecznością przygotowania placów do składowania zbrojenia.
  9. Konsultant nie wnosi uwag do postępu prac na budowie, wręcz jest zadowolony zarówno z tempa prac, jak i jakości wykonania.
  10. Zamówienie dodatkowe – zabezpieczenie szczelin między obiektami. Temat jest procedowany w GDDKiA oddział Opole – Wykonawca otrzymał  podpisane protokoły z negocjacji.
  11. Omówiony został temat konieczności realizacji robót dodatkowych w zakresie ochrony środowiska, jak: dodatkowe ekrany akustyczne, cicha nawierzchnia, dodatkowe separatory.
  12. Omówione zostały sprawy finansowe.
  13. Omówione zostały występujące roszczenia.

Rada Techniczna nr 77

W dniu 13 lipca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 77.

  1. Wykonawca przekazał do PKP PLK projekt Porozumienia do podpisania między współuczestnikami realizacji równoległych inwestycji.
  2. Wykonawca przekazał do PKP wniosek o opracowanie regulaminu wyłączenia napięcia z sieci trakcyjnej linii kolejowej nr 143 oraz zgodę na prowadzenie prac w lokalizacji i zakresie określonych w regulaminie głównym PKP PLK S.A.
  3. Główny Inspektor Drogowy poinformował, że w zakresie robót drogowych nie wnosi  uwag, roboty prowadzone są na bieżąco zgodnie ze złożonym programem Wykonawcy i z zatwierdzonym Projektem Wykonawczym.
  4. Obiekt MS-2 – prowadzenie monitoringu osiadań po każdym etapie robót w celu kontroli, jak obiekt się zachowuje po rozdeskowaniu, zasypywaniu przyczółków i przy kolejnym obciążaniu ustroju nośnego.
  5. Obiekt MS-4 – trwa analiza zmiany posadowienia obiektu.
  6. Postęp prac wg Zamawiającego jest zadowalający.
  7. Temat cichej nawierzchni jest procedowany jako polecenie zmiany.
  8. Zakończone zostały negocjacje cenowe związane z realizacją zamówienia dodatkowego na ekrany.
  9. Wykonawca przesłał wyniki próbnego obciążenia pala  – podpora A obiektu MS 13.
  10. Omówiono występujące roszczenia.
  11. Omówiono sprawy finansowe
  12. Postęp prac

Rada Techniczna nr 76

W dniu 29 czerwca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 76.

  1. Wprowadzono uwagi do Protokołu z Rady Technicznej nr 75.
  2. Wykonawca zgłosił planowane rozpoczęcie budowy zbiorników retencyjnych.
  3. Główny Inspektor Drogowy poinformował, że w zakresie robót drogowych nie wnosi żadnych uwag, roboty prowadzone są na bieżąco zgodnie z zatwierdzonym Projektem Wykonawczym.
  4. Temat cichej nawierzchni oraz ekranów akustycznych jest procedowany. W czwartek w bieżącym tygodniu odbędzie się spotkanie, na którym zagadnienia będą dalej omawiane.
  5. Finalizuje się temat negocjacji cenowych związanych z realizacją zamówienia dodatkowego na ekrany.
  6. Zgodnie z ustaleniami poczynionymi na spotkaniu w dniu 11.06.21r.. Wykonawca  przygotował dokumentu PZJ, w którym wskazał niezbędne pozycje do  usunięcia i utylizacji rdestowca. Dokument został zweryfikowany i przyjęty przez Inżyniera.
  7. W minionym tygodniu zostały wykonane zaroby próbne dla betonów klasy C40/50 i C50/60 z przeznaczeniem na ustroje nośne.
  8. Przekazano programy odcinków próbnych dotyczące stabilizacji warstwy mrozoochronnej oraz ulepszonego podłoża.
  9. Od ostatniej Rady Technicznej nie wpłynęło żadne nowe powiadomienie o Roszczeniu.
  10. Omówiono sprawy finansowe.
  11. Postęp prac

Tymczasowa Organizacja Ruchu (TOR)

Rada Techniczna nr 75

W dniu 22 czerwca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 75.

  1. Kierownik Projektu przekazał stronom wzór porozumienia otrzymanego z PKP PLK, zawieranego ze względu na prowadzone równorzędnie prace na styku inwestycji pn.: „Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w ramach NPW ERTMS” oraz inwestycji pn.: „Zaprojektowanie i budowa obwodnicy Olesna w ciągu drogi krajowej nr 11 (S11)”.
  2. Główny Inspektor Drogowy poinformował, że w zakresie robót drogowych nie wnosi żadnych uwag, roboty prowadzone są zgodnie ze specyfikacją techniczną i  harmonogramem.
  3. Inspektor Mostowy przypomniał, że przed przystąpieniem do zasypki na PS-10 należy przedstawić projekt technologiczno- organizacyjny wykonania tych zasypek.
  4. Termin spotkania z Projektantami w sprawie obiektów MS-2 i MS-4 ustalono się na dzień 24.06.2021r.
  5. Zamawiający poinformował, że nie ma żadnych uwag do realizowanych prac na chwilę obecną i ocenia je pozytywnie. Kierownik Projektu nie widzi zagrożenia jeżeli chodzi o realizację Kamienia Milowego nr 2.
  6. Wykonawca, zgodnie z deklaracją, zamieścił na serwerze w dniu 11.06.21r. dokumenty dotyczące oceny stanu technicznego oraz sposobu prowadzenie monitoringu drgań obiektów zlokalizowanych w miejscowości Łomnica, przy ul. Lompy – dla potrzeb weryfikacji efektu prowadzenia wzmocnień podłoża metodą dynamiczną.
  7. Temat cichej nawierzchni jest procedowany – Inżynier przygotował polecenie zmiany, które przekazał Wykonawcy do wglądu i w dniu 11.06.21r. na spotkaniu odbyła się pierwsza dyskusja w temacie.
  8. Polecenie Zmiany dotyczące Ekranów  akustycznych 3,0 (EA1.1, EA1.2,EA5,EA2). jest procedowane. Inżynier przygotował polecenie zmiany, które przekazał Wykonawcy do wglądu.
  9. Wykonawca  przygotował dokumentu PZJ, w którym wskazał niezbędne pozycje do  usunięcia i utylizacji rdestowca. Dokument jest w trakcie weryfikacji.
  10. Omówiono występujące roszczenia
  11. Omówiono sprawy finansowe.
  12. Postęp prac:

TOR

Rada Techniczna nr 74

W dniu 15 czerwca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 74. Najważniejsze tematy narady:

  1. W dniu 11.06.21 r. Kierownik Projektu przekazał stronom informację uzyskaną od PKP PLK SA w Opolu odnośnie planowanego zakończenia usuwania kolizji kabla GSM-R z obiektem WS-5 do dnia 16.06.2021 r. i gotowością przekazania placu budowy dla dalszej realizacji obwodnicy.
  2. Wykonawca przekazał skan pisma nr 901 – zawiadomienie o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu – zamkniecie dróg wewnętrznych w m. Ciarka, planowane na 21.06.2021 r.
  3. Wykonawca, zgodnie z deklaracją, zamieścił na serwerze w dniu 11.06.2021 r. dokumenty dotyczące oceny stanu technicznego oraz sposobu prowadzenie monitoringu drgań obiektów zlokalizowanych w miejscowości Łomnica, przy ul. Lompy – dla potrzeb weryfikacji efektu prowadzenia wzmocnień podłoża metodą dynamiczną.
  4. Wykonawca przekazał w minionym tygodniu pismo dotyczące poletek doświadczalnych do przeprowadzenia badań mających na celu określenie zależności korelacyjnych pomiędzy parametrami wskaźnik zagęszczenia (Is)- wskaźnik odkształcenia (Io)- dynamiczny moduł odkształcenia (Evd).
  5. Wykonawca przekazał projekt odcinka próbnego  – Stabilizacja podłoża nasypu oraz projekt odcinków próbnych w-wa odsączająca i mrozoochronna z mieszanek niezwiązanych lub gruntów niewysadzinowych. Dokumenty zostały zweryfikowane i zaakceptowane.
  6. Wykonawca przekazał sprawozdanie z badania próbnego obciążenia pala: Wyniki próbnego obciążenia pala- podpora A i B obiektu MS-2. oraz pala nr 71- podpora B obiektu MS-4, które są w trakcie weryfikacji.
  7. Program naprawczy dla obiektów WD-28 i WS-12 został zrealizowany.
  8. Temat cichej nawierzchni jest procedowany – Inżynier przygotował polecenie zmiany, które przekazał Wykonawcy do wglądu i w dniu 11.06.2021r. na spotkaniu odbyła się pierwsza dyskusja w temacie.
  9. Polecenie Zmiany dotyczące Ekranów akustycznych 3,0 (EA1.1, EA1.2,EA5,EA2) jest procedowane.
  10. Operat brakarski dotyczący składowanego drewna zostanie uzupełniony o dodatkowe dane.
  11. Konsultant poinformował, że prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem i specyfikacjami. Nie ma uwag do prowadzonych robót.
  12. Zamawiający poinformował, że nie ma żadnych uwag do realizowanych prac na chwilę obecną, jest zadowolony z postępu prac i ocenia je pozytywnie.
  13. Omówiono występujące roszczenia.
  14. Omówiono sprawy finansowe.
  15. Postęp prac

Tymczasowa organizacja ruchu: