W dniu 12 sierpnia 2021 r. odbyła się wizyta studyjna zorganizowana dla mediów z całego kraju.
Rada Budowy nr 26
W dniu 10 sierpnia odbyła się Rada Budowy nr 26.
- I Kamień Milowy został zrealizowany w terminie zgodnym z WK, tj. – 20 marzec 2020 r. został złożony Wniosek o ZRID.
- Czas jaki upłynął w odniesieniu do Kamienia Milowego Nr II (24 miesiące) – wynosi 95,17 %.
- Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie (36 miesięcy) – wynosi 64,05 %.
- Zaawansowanie finansowe 27,09 % w stosunku do całości kontraktu.
- W minionym miesiącu został przyjęty ZPRS rew.11 – czyli zakończono temat składania ZPRS.
- W minionym miesiącu na całym dostępnym placu budowy, odbyło się kilka spotkań komisji odbioru oznakowania robót, na czas realizacji.
- W dniu 05.07.21r. w siedzibie GDDKiA w Opolu odbyło się spotkanie z przedstawicielami PKP PLK, PKP Nieruchomości oraz Zamawiającego. Na spotkaniu został podpisany protokół przekazania terenów będących w zarządzie PKP PLK oraz PKP Nieruchomości dla GDDKiA w Opolu. W konsekwencji przejęcia działek terenów kolejowych, Zamawiający na spotkaniu, tego samego dnia przekazał protokolarnie działki dla Wykonawcy budowy obwodnicy Olesna. Temat rozpoczęcia robót na terenach sąsiedniej inwestycji jest wciąż procedowany.
- W miesiącu lipcu odbyły się trzy Rady Techniczne.
- Oprócz narad kontraktowych odbywały się w minionym miesiącu spotkania robocze, m.in:
- spotkanie dotyczące spraw technologicznych oraz programu naprawczego na obiekcie mostowym MS-4,
- występowania nieprzewidzianych warunków środowiskowych – rdestowca, śmieci
- negocjacje cenowe dotyczące poleceń
- Postęp prac do RB26
TOR:
Rada Techniczna nr 80
W dniu 3 sierpnia 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 80.
- Ustalony został termin rozpoczęcia robót na terenach kolejowych.
- W dniu 02.08.2021 r. odbył się przejazd kontrolny BHP na całej długości realizowanego zadania, w którym uczestniczyli przedstawiciele ds. BHP ze strony Wykonawcy oraz Nadzoru.
- Omówiona została kwestia przewozu materiału z wykopu przez teren miasta.
- Główny Inspektor Nadzoru Branży Drogowej przekazał, że jakość prowadzonych robót jest dobra i nie wnosi uwag.
- Inspektor Nadzoru Branży Mostowej poinformował, że roboty prowadzone są zgodnie ze złożonym harmonogramem.
- Inżynier Kontraktu po objeździe terenu budowy w dniu 30.07.2021 r. oceniła postęp prac jako zadowalający i nie ma uwag do jakości prowadzonych robót.
- Procedowany jest temat utylizacji rdestowca.
- Omówiony został kolejny etap utylizacji składowisk śmieci.
- Główny Technolog poinformowała, że będzie zorganizowany pobór próbek stali.
- Wykonawca zgłosił Projekt odcinka próbnego: Projekty odcinków próbnych-warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki niezwiązanej o cbr=60%, gr. 17 cm, który został zaakceptowany, wstępny termin planowany jest na 04.08.2021.
- Wykonawca poinformował, że z dniem 03.08.2021 zostanie złożona recepta na masy bitumiczne.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Postęp prac
Obowiązująca Tymczasowa Organizacja Ruchu
Rada Techniczna nr 79
W dniu 27 lipca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 79.
- Omówiono możliwość rozpoczęcia robót przygotowawczych na terenach kolejowych (na podstawie Porozumienia z PKP PLK).
- Omówiono temat usunięcia rośliny inwazyjnej – rdestowca.
- Temat związany z napotkaniem w dwóch lokalizacjach składowiska odpadów oraz dodatkowe dwie lokalizacje przesłane do procedowania jako roboty dodatkowe.
- W dniu 22.07.21r. odbyło się robocze spotkanie związane z omówieniem bieżących zagadnień dot. technologii robót – korelacja wskaźników zagęszczenia, uszczegółowienie zapisów ST na wymianę gruntów oraz badań kontrolnych z branży drogowej.
- Inspektor Nadzoru Branży Drogowej przekazał, że nie wnosi uwag do prowadzonych robót na odcinku I i II, utrzymywany postęp jest bardzo dobry, w kwestiach jakościowych również nie było uwag.
- Inspektor Nadzoru Branży Mostowej przekazał, że roboty przebiegają zgodnie z przekazanym przez Wykonawcę planem robót i nie wnosi żadnych uwag.
- Omówiono roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe
- Postęp robót:
Rada Techniczna nr 78
W dniu 20 lipca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 78.
- Omówiono temat Porozumienia między współuczestnikami realizacji równoległych inwestycji – budowy S11 oraz budowy infrastruktury systemu GSM-R.
- Roboty rozbiórkowe/wyburzeniowe w miejscowości Łomnica zostały zakończone w dniu 16.07.21r. Wykonawca przedłożył protokoły z utylizacji materiałów rozbiórkowych.
- Inspektor Mostowy przekazał, że roboty przebiegają zgodnie z przekazanym przez Wykonawcę planem robót i nie wniósł uwag.
- Inżynier Kontraktu potwierdził. że roboty są prowadzone zgodnie z oczekiwaniami pod względem jakości i tempa prac.
- Wykonawca, zgodnie z deklaracją z ostatniej Rady Technicznej, złożył Program Naprawczy dotyczący podpory B obiektu MS-4.
- Dnia 19.07.2021 otrzymano wycenę dla cichej nawierzchni od Wykonawcy. Temat cichej nawierzchni jest procedowany jako polecenie zmiany.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Postęp prac:
Rada Budowy nr 25
W dniu 6 lipca 2021 r. odbyła się Rada Budowy nr 25.
- Czas jaki upłynął w odniesieniu do Kamienia Milowego Nr II (24 miesiące) – wynosi 93,00 %.
- Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie (36 miesięcy) – wynosi 61,52 %.
- Zaawansowanie finansowe to 23,50% w stosunku do całości kontraktu.
- W minionym miesiącu został zakończony temat składania ZPRS.
- W minionym miesiącu na całym dostępnym placu budowy, odbyło się kilka spotkań komisji odbioru oznakowania robót, na czas realizacji.
- W czerwcu zostały zakończone i protokolarnie odebrane badania archeologiczne. Przekazano je Wykonawcy.
- Główny Inspektor Drogowy stwierdził, że roboty w zakresie drogowym prowadzone są zgodnie ze złożonym Harmonogramem oraz nie wniósł żadnych większych uwag.
- Inspektor Mostowy potwierdził wszystkie realizowane roboty mostowe przedstawione przez Wykonawcę. Zaznaczył, że rozpoczynają się prace przy nowych obiektach na nowych frontach, co wiąże się z koniecznością przygotowania placów do składowania zbrojenia.
- Konsultant nie wnosi uwag do postępu prac na budowie, wręcz jest zadowolony zarówno z tempa prac, jak i jakości wykonania.
- Zamówienie dodatkowe – zabezpieczenie szczelin między obiektami. Temat jest procedowany w GDDKiA oddział Opole – Wykonawca otrzymał podpisane protokoły z negocjacji.
- Omówiony został temat konieczności realizacji robót dodatkowych w zakresie ochrony środowiska, jak: dodatkowe ekrany akustyczne, cicha nawierzchnia, dodatkowe separatory.
- Omówione zostały sprawy finansowe.
- Omówione zostały występujące roszczenia.
Rada Techniczna nr 77
W dniu 13 lipca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 77.
- Wykonawca przekazał do PKP PLK projekt Porozumienia do podpisania między współuczestnikami realizacji równoległych inwestycji.
- Wykonawca przekazał do PKP wniosek o opracowanie regulaminu wyłączenia napięcia z sieci trakcyjnej linii kolejowej nr 143 oraz zgodę na prowadzenie prac w lokalizacji i zakresie określonych w regulaminie głównym PKP PLK S.A.
- Główny Inspektor Drogowy poinformował, że w zakresie robót drogowych nie wnosi uwag, roboty prowadzone są na bieżąco zgodnie ze złożonym programem Wykonawcy i z zatwierdzonym Projektem Wykonawczym.
- Obiekt MS-2 – prowadzenie monitoringu osiadań po każdym etapie robót w celu kontroli, jak obiekt się zachowuje po rozdeskowaniu, zasypywaniu przyczółków i przy kolejnym obciążaniu ustroju nośnego.
- Obiekt MS-4 – trwa analiza zmiany posadowienia obiektu.
- Postęp prac wg Zamawiającego jest zadowalający.
- Temat cichej nawierzchni jest procedowany jako polecenie zmiany.
- Zakończone zostały negocjacje cenowe związane z realizacją zamówienia dodatkowego na ekrany.
- Wykonawca przesłał wyniki próbnego obciążenia pala – podpora A obiektu MS 13.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe
- Postęp prac
Rada Techniczna nr 76
W dniu 29 czerwca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 76.
- Wprowadzono uwagi do Protokołu z Rady Technicznej nr 75.
- Wykonawca zgłosił planowane rozpoczęcie budowy zbiorników retencyjnych.
- Główny Inspektor Drogowy poinformował, że w zakresie robót drogowych nie wnosi żadnych uwag, roboty prowadzone są na bieżąco zgodnie z zatwierdzonym Projektem Wykonawczym.
- Temat cichej nawierzchni oraz ekranów akustycznych jest procedowany. W czwartek w bieżącym tygodniu odbędzie się spotkanie, na którym zagadnienia będą dalej omawiane.
- Finalizuje się temat negocjacji cenowych związanych z realizacją zamówienia dodatkowego na ekrany.
- Zgodnie z ustaleniami poczynionymi na spotkaniu w dniu 11.06.21r.. Wykonawca przygotował dokumentu PZJ, w którym wskazał niezbędne pozycje do usunięcia i utylizacji rdestowca. Dokument został zweryfikowany i przyjęty przez Inżyniera.
- W minionym tygodniu zostały wykonane zaroby próbne dla betonów klasy C40/50 i C50/60 z przeznaczeniem na ustroje nośne.
- Przekazano programy odcinków próbnych dotyczące stabilizacji warstwy mrozoochronnej oraz ulepszonego podłoża.
- Od ostatniej Rady Technicznej nie wpłynęło żadne nowe powiadomienie o Roszczeniu.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Postęp prac
Tymczasowa Organizacja Ruchu (TOR)
Rada Techniczna nr 75
W dniu 22 czerwca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 75.
- Kierownik Projektu przekazał stronom wzór porozumienia otrzymanego z PKP PLK, zawieranego ze względu na prowadzone równorzędnie prace na styku inwestycji pn.: „Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w ramach NPW ERTMS” oraz inwestycji pn.: „Zaprojektowanie i budowa obwodnicy Olesna w ciągu drogi krajowej nr 11 (S11)”.
- Główny Inspektor Drogowy poinformował, że w zakresie robót drogowych nie wnosi żadnych uwag, roboty prowadzone są zgodnie ze specyfikacją techniczną i harmonogramem.
- Inspektor Mostowy przypomniał, że przed przystąpieniem do zasypki na PS-10 należy przedstawić projekt technologiczno- organizacyjny wykonania tych zasypek.
- Termin spotkania z Projektantami w sprawie obiektów MS-2 i MS-4 ustalono się na dzień 24.06.2021r.
- Zamawiający poinformował, że nie ma żadnych uwag do realizowanych prac na chwilę obecną i ocenia je pozytywnie. Kierownik Projektu nie widzi zagrożenia jeżeli chodzi o realizację Kamienia Milowego nr 2.
- Wykonawca, zgodnie z deklaracją, zamieścił na serwerze w dniu 11.06.21r. dokumenty dotyczące oceny stanu technicznego oraz sposobu prowadzenie monitoringu drgań obiektów zlokalizowanych w miejscowości Łomnica, przy ul. Lompy – dla potrzeb weryfikacji efektu prowadzenia wzmocnień podłoża metodą dynamiczną.
- Temat cichej nawierzchni jest procedowany – Inżynier przygotował polecenie zmiany, które przekazał Wykonawcy do wglądu i w dniu 11.06.21r. na spotkaniu odbyła się pierwsza dyskusja w temacie.
- Polecenie Zmiany dotyczące Ekranów akustycznych 3,0 (EA1.1, EA1.2,EA5,EA2). jest procedowane. Inżynier przygotował polecenie zmiany, które przekazał Wykonawcy do wglądu.
- Wykonawca przygotował dokumentu PZJ, w którym wskazał niezbędne pozycje do usunięcia i utylizacji rdestowca. Dokument jest w trakcie weryfikacji.
- Omówiono występujące roszczenia
- Omówiono sprawy finansowe.
- Postęp prac:
TOR
Rada Techniczna nr 74
W dniu 15 czerwca 2021 r. odbyła się Rada Techniczna nr 74. Najważniejsze tematy narady:
- W dniu 11.06.21 r. Kierownik Projektu przekazał stronom informację uzyskaną od PKP PLK SA w Opolu odnośnie planowanego zakończenia usuwania kolizji kabla GSM-R z obiektem WS-5 do dnia 16.06.2021 r. i gotowością przekazania placu budowy dla dalszej realizacji obwodnicy.
- Wykonawca przekazał skan pisma nr 901 – zawiadomienie o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu – zamkniecie dróg wewnętrznych w m. Ciarka, planowane na 21.06.2021 r.
- Wykonawca, zgodnie z deklaracją, zamieścił na serwerze w dniu 11.06.2021 r. dokumenty dotyczące oceny stanu technicznego oraz sposobu prowadzenie monitoringu drgań obiektów zlokalizowanych w miejscowości Łomnica, przy ul. Lompy – dla potrzeb weryfikacji efektu prowadzenia wzmocnień podłoża metodą dynamiczną.
- Wykonawca przekazał w minionym tygodniu pismo dotyczące poletek doświadczalnych do przeprowadzenia badań mających na celu określenie zależności korelacyjnych pomiędzy parametrami wskaźnik zagęszczenia (Is)- wskaźnik odkształcenia (Io)- dynamiczny moduł odkształcenia (Evd).
- Wykonawca przekazał projekt odcinka próbnego – Stabilizacja podłoża nasypu oraz projekt odcinków próbnych w-wa odsączająca i mrozoochronna z mieszanek niezwiązanych lub gruntów niewysadzinowych. Dokumenty zostały zweryfikowane i zaakceptowane.
- Wykonawca przekazał sprawozdanie z badania próbnego obciążenia pala: Wyniki próbnego obciążenia pala- podpora A i B obiektu MS-2. oraz pala nr 71- podpora B obiektu MS-4, które są w trakcie weryfikacji.
- Program naprawczy dla obiektów WD-28 i WS-12 został zrealizowany.
- Temat cichej nawierzchni jest procedowany – Inżynier przygotował polecenie zmiany, które przekazał Wykonawcy do wglądu i w dniu 11.06.2021r. na spotkaniu odbyła się pierwsza dyskusja w temacie.
- Polecenie Zmiany dotyczące Ekranów akustycznych 3,0 (EA1.1, EA1.2,EA5,EA2) jest procedowane.
- Operat brakarski dotyczący składowanego drewna zostanie uzupełniony o dodatkowe dane.
- Konsultant poinformował, że prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem i specyfikacjami. Nie ma uwag do prowadzonych robót.
- Zamawiający poinformował, że nie ma żadnych uwag do realizowanych prac na chwilę obecną, jest zadowolony z postępu prac i ocenia je pozytywnie.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Postęp prac
Tymczasowa organizacja ruchu: