W dniu 2 listopada 2020 r. odbyła się Rada Techniczna nr 52. Najważniejsze tematy narady:
- Projektant przekazał odstępstwo dotyczące kata skrzyżowania wraz z odstępstwami dot. zbliżeń do terenu kolejowego oraz osi linii kolejowej do PKP PLK w Opolu, celem kontynuowania procedury SMS/MMS PR-03.
- Część postępowania RDOŚ dot. udziału społeczeństwa została zakończona 29.10.2020 r. W chwili obecnej nie ma żadnych wniosków, które mogłyby wydłużyć procedowanie wydania postanowienia z ponownej oceny oddziaływania na środowisko.
- Wykonawca przekazał do zatwierdzenia ostateczną wersję PSOR, wersja 7.
- Konsultant zweryfikował dokumentację dotyczącą Projektu Konstrukcji Nawierzchni, która po wyjaśnienia Wykonawcy została zatwierdzona.
- Wykonawca przekazał poprawiony pakiet nr 1 Mostowych Projektów Wykonawczych, który już został zweryfikowany i zatwierdzony przez Konsultanta.
- Inżynier Kontraktu oczekuje na przekazanie dokumentacji dotyczącej wykonanych odwiertów geotechnicznych.
- Konsultant przekazał Zamawiającemu tabelaryczne zestawienie PW i STWiORB, wraz z datami wpływu w odniesieniu do przyjętego programu.
- Wykonawca przesłał do zatwierdzenia lokalizacje tablic informacyjnych (reklamowych) Wykonawcy oraz lokalizacje tablic informujących o dofinansowaniu inwestycji z Funduszów z Unii Europejskiej.
- Przedstawiciel Wykonawcy poinformował, że zostały wysłane wnioski o lokalizacje przyłączy elektroenergetycznych do ZDW Opole oraz GDDKiA Katowice, które związane są z koniecznością zgłoszenia robót dot. oświetlenia drogowego w rejonie Węzła Olesno jak i ronda R4.
- Kierownik Projektu poinformował, że zostało wydane tzw. pozwolenie konserwatorskie na prowadzenia archeologicznych prac ratunkowych na mielerzach w Wojciechowie.
- Omówione zostały występujące na kontrakcie roszczenia.
- Omówione zostały sprawy finansowe.
- Omówiono zespół podwykonawców i dostawców.
- W związku ze znaczącym zwiększeniem ilości zachorowań na Sars Cov-2 przypomniano obowiązujące zasady funkcjonowania kontraktu i zobligowano do przestrzegania wszystkich zasad bezpieczeństwa.